«سه نفر در برف»

 آخرین بروزرسانی: 1403/04/07

آیا همه‌ی افراد همانی هستند که خودشان را نشان می‌دهند؟ آیا باید از روی ظاهر قضاوت کرد؟ این کتاب درمورد نقش‌بازی کردن انسان‌هاست.

رمان «سه نفر در برف» نوشته اریش کستنر نویسنده ، شاعر و طنزپرداز آلمانی است که از معروف‌ترین کتابش‌هایش می‌توان « امیل و کاراگاهان » را نام برد. این رمان را سروش حبیبی ترجمه کرده است.

این کتاب درمورد مسابقه ادبی است که در کارخانه مواد شوینده توبلر برگزار شده و جایزه نفر اول و دوم آن سفر به کوه‌های آلپ و دو هفته خوش‌گذرانی در هتلی مجلل است. نام برندگان خوش شانس در روزنامه‌ای محلی اعلام می‌شود. نفر اول دکتری جوان و بظاهر ثروتمند و نفر دوم مرد فقیری به نام شولتز. اما نکته اینجاست که آقای شولتز همان رییس کارخانه است که با نام مستعار و با هویت جعلی یک انسان فقیر به این سفر می‌رود تا واکنش مردم را در مقابل یک فرد بدون پول ببیند. و این در حالی است که نفر اول ادای ثروتمندان را در می‌آورد و درواقع انسانی بدون ثروت است. و این تقابل جالبی را در کتاب به وجود می‌آورد. این رمان لحنی کنایه‌آمیز و طنز دارد و از ما می‌خواهد درست ببینیم و  عجولانه قضاوت نکنیم. توصیفات کتاب جوری است که انگار فیلم سینمایی نگاه می‌کنیم زیرا نویسنده استاد خلق تصویرسازی داستانی است.

کتاب «سه نفردر برف» در 248 صفحه ، قطع رقعی و جلد شومیز توسط انتشارات نیلوفر به چاپ سوم رسیده است.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر