«مربع» شغل عجیب و غریب اما جالبی دارد.

 آخرین بروزرسانی: 1402/05/24

توی غار مخفی‌اش می‌رود و از بین یک خروار سنگ، یکی را انتخاب می‌کند. آن‌ را هُل می‌دهد و هُل می‌دهد تا از غار بیرون بیاید و کنار بقیه‌ی سنگ‌ها بنشیند.

یک روز که مشغول کارش است، دوستش دایره سَر می‌رسد و نظرِ هیجان‌انگیزی می‌دهد: «مربع! تو نابغه‌ای! نمی‌دانستم مجسمه‌ساز هستی!» و مربع حیران می‌ماند که: «مجسمه‌ساز یعنی چه؟» با این‌که دایره برایش توضیح می‌دهد، اصلاً متوجه منظور او نمی‌شود. البته این موضوع اهمیت چندانی ندارد، چون دایره کار او را دیده و دوست داشته و حالا سفارشی برای او دارد: «حالا یک مجسمه شبیه من درست کن!» هنوز مربع دهان باز نکرده که دایره خداحافظی می‌کند و می‌رود. این‌طور می‌شود که مربع می‌ماند و یک سنگ بزرگ شبیه خودش و سفارشی که دایره به او داده است. با خودش می‌گوید: «دایره بی‌نقص است. من هم باید کاری کنم تا این سنگ بی‌نقص شود.» مربع مشغول شکل‌دادن سنگ می‌شود اما هر چه پیش‌تر می‌رود، اوضاع بدتر و بدتر می‌شود.» تا این‌که

جذابیت این داستان‌ها را تصاویر ساده و در عین حال دوست داشتنی آن‌ها بیش‌تر کرده است. تصویرساز این کتاب با همکاری و هم‌فکری نویسنده این کتاب اثری هنری را خلق کرده که بسیار مورد استقبال مخاطبان‌شان قرار گرفته است.

«مربع»، داستان ساده‌ای با شکل‌هاست که کودک با خواندن آن با مفهوم خلاقیت و نبوغ آشنا می‌شود.

کتاب «مربع» همان‌طور که از نامش پیدا است درباره‌ی شکل مربع است. در این کتاب، مربع و دایره دوستان صمیمی هستند. او می‌خواهد یک چیزی بسازد که بی‌عیب باشد؛ درست مثل دایره. اما آیا او می‌تواند این کار را بکند؟ اصلاً آیا ساختن یک چیز بی‌عیب ممکن است؟

کتاب مربع به نویسندگی مک بارنت و ترجمه‌ی ساناز اعتمادی در قطع خشتی و 42 صفحه به قیمت 63 هزارتومان روانه‌ی بازار کتاب شد.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر