دختری به نام لاک‌پشت

 آخرین بروزرسانی: 1402/05/10

کتاب «دختری به نام لاک‌پشت» داستان دختر یازده‌ساله‌ای به نام لاک‌پشت است که مجبور می‌شود از مادرش جدا شود و کنار بستگانش زندگی کند.

داستان، چالش‌های زندگی لاک‌پشت و چگونگی غلبه‌اش بر آن‌ها را روایت می‌کند.

لاک‌پشت، دختر یازده‌ساله‌ای است که به‌ دلیل کار مادرش مجبور به ترک او در نیوجرسی می‌شود تا در شهر کی‌وست با خاله‌اش زندگی کند.

وقتی بالاخره به کی‌وست می‌رسد، هیچ خبری از آب‌نبات نیست. حقیقت این است که آن‌جا شبیه صندلی شکسته‌ای است که بیرون گذاشته‌اند تا زیر آفتاب بپوسد. خانه‌های کوچک و باریک، بغل هم ردیف شده‌اند و بیشترشان مدت زیادی است که رنگ نشده‌اند.

اما مادرش همیشه به او گفته بود کی‌وست شبیه بهشت است؛ خیلی زیباست، هوایش عالی‌ست، و میوه‌ها از درختانش آویزان هستند. وقتی حرف‌هایش را می‌شنید با خودش فکر می‌کرد حتماً جاده‌ها با شکلات فرش شده‌اند.

داستان کتاب «دختری به نام لاک‌پشت» مربوط به دوران رکود اقتصادی‌ست و نویسنده توانسته به خوبی آن را به تصویر بکشد. دورانی که خانواده‌های زیادی در آن شهر از سختی رنج می‌بردند. قبل از این دوران چندان معمول نبود که والدین برای پیدا کردن کار، خانه خود را رها کنند یا نگه داری از فرزندشان را به فامیل بسپارند.

نویسنده با زبانی طنز آمیز، فقر، دلتنگی و دوستی‌های خانوادگی را با خلق تصویرها و ماجراهای جالب روایت می‌کند. «دختری به نام لاک‌پشت» با خاله مینی و پسرهایش زندگی جدید و پُرماجرایی را آغاز می‌کند و روزها را گاه با شادی و گاه با دلتنگی مادرش پشت سر می‌گذارد.

سفر در دریا ماجراها و دردسرهای هیجان‌انگیزی از جمله پیدا کردن گنج دزدان دریایی و ناپدید شدن‌شان را برای او و دوستانش رقم می‌زند. این ماجراها با طوفان بزرگی که در کی‌وست می‌آید و تعداد زیادی کشته می‌شوند هم‌زمان است و باعث می‌شود آن‌ها زنده بمانند.

داستان با این پیام که «زندگی یک چالش است و شما چگونه بر آن چالش‌ها غلبه می‌کنید!؟» به پایان می‌رسد.

نام اصلی کتاب «دختری به نام لاک‌پشت»، «لاک‌پشت در بهشت» است، که نویسنده امریکایی جنیفر ال. هالم داستان آن را با الهام از زندگی مادر مادربزرگش نوشته است.

کتاب «دختری به نام لاک‌پشت» نوشته‌ی جنیفر ال. هالم و ترجمه‌ی عطیه الحسینی توسط نشر پرتقال منتشر شده است.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر