پسرک، خواب، بیداری

 آخرین بروزرسانی: 1402/05/10

پسرک همیشه آرزو داشت یک دوچرخه داشته باشد. شب خوابش را دید. صبح که از خواب بیدار شد دید که یک دوچرخه پشت در اتاق اوست.

پسرک همیشه آرزو داشت یک دوچرخه داشته باشد. شب خوابش را دید. صبح که از خواب بیدار شد دید که یک دوچرخه پشت در اتاق اوست.

در اثر  احمدرضا احمدی برای کودکان، نوشین خائفی‌اشکذری نیز تصویرسازی کتاب را بر عهده داشته‌ است.

احمدرضا احمدی از پُرکارترین شاعران معاصر بود که با ادبیات فارسی کهن و نو آشنایی عمیق داشت و در سال‌های گذشته دفاتر شعر بسیاری از او به چاپ رسیده است. مخاطبان احمدرضا احمدی او را بیش‌تر با آثارش برای بزرگ‌سالان می‌شناسند، ولی باید توجه داشت که وی آثار داستانی و شعری در ادبیات کودک و نوجوان در زمینه‌‌ی داستان نیز دارد؛ مثلاً از دیگر آثار احمدرضا احمدی که پیش‌تر برای کودکان نوشته شده است و در انتشارات علمی‌ و فرهنگی «پرنده‌ی آبی» به چاپ رسیده، می‌توان به «تکه ابر، شاخه نرگس»، «حوض کوچک، قایق کوچک»، «کبوتر و ساعت» در سال‌های دورتر اشاره کرد.

آثار احمدرضا احمدی در حوزه‌ی کودکان مخاطبان خاص خود را داشت. در این دست آثار وجه انتزاعی و شعرگونگی ویژگی و درون‎‌مایه‌ی اصلی به شمار می‌رود. در کتاب «پسرک، خواب، بیداری» نیز در دنباله‌ی این ویژگی مشترک آثار، رؤیاهای کودکان به تصویر کشیده می‌شود و اینکه آنان چگونه آرزوی تحقق ‌بخشیدن به این آرزوها را دارند؛ آرزوهایی مثل داشتن دوچرخه، برف‌بازی، بارگشتن پدر از سفر و یا چیزهایی شبیه به این که می‌تواند رؤیاهای هر بچه‌ای باشد.

در بخشی از کتاب «پسرک، خواب، بیداری» می‌خوانیم: مادر پسرک می‌گوید، پسرم هر چه را شب در خواب می‌بیند، همان اتفاق روز بعد در واقعیت رخ می‌دهد. پسرک همیشه آرزو داشت یک دوچرخه داشته باشد. شب خوابش را دید. صبح که از خواب بیدار شد دید که یک دوچرخه پشت در اتاق اوست.

کتاب «پسرک، خواب، بیداری» را در سال  1400 در قطع رحلی و قیمت 60 هزارتومان، در 32 صفحه و شمارگان هزار نسخه به چاپ رسانده است.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر