کتاب «داستان یک روح» روایتی جذاب و دلهره‌آور از وجود موجودات ناشناخته‌ای است که مری داونینگ هان با قلم بی‌نظیر خودش آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است.

کتاب «داستان یک روح» روایتی جذاب و دلهره‌آور از وجود موجودات ناشناخته‌ای است که مری داونینگ هان با قلم بی‌نظیر خودش آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. داستان این کتاب، که در سال 2019 عنوان برنده‌ی جایزه کتاب کودک ویلیام آلن وایت نیز شده است، در یک دهکده دور افتاده اتفاق می‌افتد و شما را در حجمی از ترس و دلهره غرق می‌کند.

 همه درباره‌ی محله‌ی زندگی اریکا و دانیل می‌گویند که آنجا روح وجود دارد. نزدیک به پنجاه سال قبل در خانه آن‌ها، دختری به نام سلین ربوده شد. عمه‌خانم زن عجیبی است که هر پنجاه سال یک‌بار، دختری را می­‌دزدد. داستان یک روح، شرح خواندنی و جذاب اسارت اریکا در چنگ عمه­خانم و تلاش برادرش دانیل برای نجات او است. دانیل باید علاوه بر نجات اریکا، طلسم عمه­­خانم را هم بشکند تا پس از این، او نتواند هیچ دختری را بدزدد. انگیزه­‌ی عمه­خانم در دزدیدن دختربچه‌­ها چیست؟ آیا دانیل و اریکا موفق می­‌شوند طلسم او را بشکنند؟ داستان یک روح، کتابی هیجان‌انگیز و بی‌نظیر است.

چراغ‌های ماشین در جاده بالا و پایین می‌رود. ماشین بزرگی کنار خانه می‌ایستد. حتی در تاریکی هم هر کسی می‌تواند ببیند که آن‌جا چه ویرانه‌ی زهواردررفته‌ای است. آماده است تا با وزش اولین تندباد فرو بریزد.

درهای ماشین باز می‌شود و چراغ داخلش روشن می‌شود. پیرزن دختر را می‌بیند؛ درست همان کسی که لازم دارد. بچه که عروسکی را محکم بغل گرفته از ماشین پیاده می‌شود. پیرزن بوی ترس به مشامش می‌خورد. دختر از این خانه‌ی تاریک و قدیمی می‌ترسد. دلش نمی‌خواهد این‌جا زندگی کند. خُب زیاد هم آن‌جا نمی‌ماند، مگر نه؟

اسم دختر همراه با باد از میان دشت تاریک گذشته و نزدیک پاهای پیرزن افتاده است. اریکا. خوشش می‌آید که اسم را این‌جور کش بدهد؛ به‌خصوص بخش آخر را. زمزمه می‌کند: «ای ـ ریک ـ آه، ای ـ ریک ـ آه.» اسم دختر به‌آرامی در هوا شناور می‌شود. مثل یک رشته ابریشم سیاه خِش‌خِش می‌کند و با باد می‌رود و خودش را به گوش دختر می‌رساند.

پیرزن می‌بیند که دختر مضطرب می‌شود و اطراف را نگاه می‌کند و به مادرش نزدیک‌تر می‌شود. پیرزن زمزمه می‌کند: «آره‌ه‌ه... این کار رو می‌کنی. ای ـ ریک ـ آه، ای ـ ریک ـ آه.»

دوباره روی یک پا می‌جهد و به همراهش می‌گوید: «وقت رفتنه پسرجون. ولی هیچ نگران نباش. به‌زودی می‌بینیمش. خودِ خودشه. اون مال ماست.»

همین‌که خانواده وارد خانه‌ی جدیدش می‌شود، پیرزن و رفیقش هم دردل تاریکی فرو می‌روند و راه خانه را پیش می‌گیرند.

کتاب «داستان یک روح» نوشته‌‌ی مری داونینگ هان و ترجمه‌ی رعنا باقریان کوشکقاضی در 190 صفحه به قیمت 113900 تومان از طرف نشر پرتقال روانه‌ی بازار کتاب شد.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر