"فکرهای خصوصی" شامل یازده داستان کوتاه است. پیش‌تر، از یاسمن خلیلی فرد رمان‌های یادت نرود که... و انگار خودم نیستم منتشر شده است.

"فکرهای خصوصی" شامل یازده داستان کوتاه است. پیش‌تر، از یاسمن خلیلی فرد رمان‌های یادت نرود که... و انگار خودم نیستم منتشر شده است.

این مجموعه داستان به زندگی آدم‌های جامعه‌ی مدرن، روابط و دغدغه‌های آن‌ها می‌پردازد، آدم‌هایی از طبقه‌ی متوسط که با مشکلات شخصی و اجتماعی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. نویسنده در آثار قبلی خود هم همین رویکرد را داشته است. چنانکه در انگار خودم نیستم می‌بینیم. قهرمان داستان‌های این کتاب واقعی هستند، مشکلات و دغدغه‌هایشان واقعی و ملموس است و خواننده می‌تواند به خودی خود با آن‌ها ارتباط برقرار کند. آن‌ها گاهی در تقابل با مشکلات چاره‌ای نمی‌بینند که از خویشتن، از دیگران و حتی از اصول و سنت‌ها فاصله بگیرند، تا شاید نجات یابند.

یاسمن خلیلی فرد در این داستان‌ها از عشق، نفرت، حسرت، ناکامی و به نوعی از سرنوشت سخن می‌گوید و خواننده را به همدردی با قهرمانان داستان‌ها و شاید گاهی قضاوت کردن دربارۀ آن‌ها دعوت می‌کند. بعضی از داستان‌های کوتاه اگرچه برشی کوتاه از یک زندگی هستند اما به خوبی از پس انتقال مفاهیم و موضوعات خود بر می‌آیند که ممکن است خواننده در طول خواندن آن‌ها مدام خود را در مقابل قاب‌های تصویر سینمایی ببینید. داستان‌هایی که موضوع اجتماعی آن‌ها، ساخت و پرداخت آن‌ها و رئالیستی بودنشان باعث یکدستی و پیشرفت داستان‌ها می‌شود و در نهایت مخاطب را به این فکر وا می‌دارد که این جملات و سطرها چه ساده به عمق دل و جان می‌نشینند. مجموعه داستان فکرهای خصوصی نوشته یاسمن خلیلی فرد از این دست داستان‌هاست که تصاویری از جامعه و حال امروز آن را برای ما ترسیم می‌کند.

 کتاب فکرهای خصوصی نوشته یاسمن خلیلی فرد نویسنده معاصر ایرانی است. این کتاب مجموعه‌ای از 11 داستان کوتاه است که در سال 1398 از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده شده است. «فکرهای خصوصی»، «چمدان»، «نامه خداحافظی»، «نامادری»، «پسرخوانده»، «کلاه‌گیس‌فروش‌»، «نامبر فایو»، «صدا»، «دور از او»، «مک‌دونالد، خیابان تورینو» و «درد مشترک» داستان‌های این کتاب هستند. کتاب فکرهای خصوصی در دسته‌ی کتاب‌های داستان کوتاه قرار دارد و برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 128 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در کمتر از 6 روز بخوانید. کتاب فکرهای خصوصی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان کوتاه را بخوانند مفید خواهد بود.

یاسمن خلیلی‌فرد در مجموعه داستان‌های فکرهای خصوصی سعی کرده تا به روابط و دغدغه آدم‌های امروزی بپردازد. او مشکلات جامعه مدرن را جان‌مایه‌ی داستان‌های این کتاب قرار داده است و در بیشتر داستان‌های این مجموعه می‌بینیم که طبقه‌ی متوسط جامعه چطور با گرفتاری‌ها و دغدغه‌هایی از جنس اجتماع امروز خود ما دست و پنجه نرم می‌کنند. خلیلی فرد در داستان‌های قبلی هم رویکرد اجتماعی خود را نشان داده است. او به زبانی ساده و صمیمی توانسته در این مجموعه هم مخاطب را با مردم جامعه‌ آشناتر کند. به نوعی می‌توان گفت که این کتاب پلی است بین خواننده و جامعه.

کتاب "فکرهای خصوصی" نوشته‌ی یاسمن خلیلی‌فرد در تعداد 128 صفحه در قطع رقعی جلد شومیز مجموعه داستان کوتاه توسط نشر هیلا روانه بازار کتاب شد.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر