جهان هولوگرافیک

 آخرین بروزرسانی: 1402/11/07

آیا پختن غذا با حرارت ذهن، طی کردن مسافت با سرعتی بیش از سرعت نور، شفا گرفتن بیمارانی که از آن‌ها قطع امید شده است و یا آوردن اندیشه‌ها بر روی بدن، با توجه به توانایی‌های بشر امکان پذیر است؟

بسیاری از مردم اینگونه اتفاقات را باور ندارند و آن‌ها را خرافه می‌دانند. اما گروهی از دانشمندان سعی دارند تا قدرت بی‌انتهای ذهن انسان را با استفاده از متافیزیک و مبانی علمی توضیح دهند و این مسائل را ممکن می‌دانند. تالبوت در کتاب «جهان هولوگرافیک» سعی در توضیح توانایی‌های عظیم ذهن و اسرار ناشناخته‌ی آن دارد.

«آلبرت انیشتین» بزرگ‌ترین فیزیکدان معاصر، اثبات کرد که هیچ ارتباطی با سرعتی بالاتر از سرعت نور امکان‌پذیر نیست. اما «اسپکت» و تیمش کشف کردند که ذرات زیر اتمی مانند الکترون‌ها تحت شرایطی خاص می‌توانند فارغ از فاصله‌ای که دارند با یکدیگر و به طور هم‌زمان ارتباط برقرار کنند. با توجه به کشف «اسپکت»، فیزیکدان انگلیسی «دیوید بوهم» این نظریه را مطرح کرد که جهان در اصل یک هولوگرام عظیم و با شکوه است.

«بوهم» معتقد است در یک جهان هولوگرافیک زمان و فضا نیز به صورت واقعیت بنیادی نیستند زیرا در واقع هیچ چیز واقعاً جدا از چیزهای دیگر نیست و زمان و مکان در یکدیگر ادغام خواهند شد. با استفاده از این نظریه مایکل تالبوت کتاب «جهان هولوگرافیک» را نوشت. این کتاب در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد.

کتاب «جهان هولوگرافیک» نوشته‌ی مایکل تالبوت به ترجمه‌ی داریوش مهرجویی در 446 صفحه و قطع رقعی توسط نشر هرمس روانه‌ی بازار کتاب شد.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر