کتاب «جولیا و کوسه» داستان جست‌وجوی دیوانه‌وار جولیا برای پیدا کردن کوسه‌‌ای‌ست که مادرش را تا مرز فروپاشی روانی کشانده

روایتی با طنزی ملایم و دلچسب درباره‌ی عشق به خانواده، دوستی و سلامت روان. نویسنده، ارتباط جولیا با مادر، و البته پدرش را، با ظرافت و زیبایی به تصویر کشیده است و احساسات جولیا در قبال آن‌ها را به‌خوبی توصیف می‌کند؛ جولیا عاشق مادرش است و از معاشرت با او لذت می‌برد. اما گاه از دست او عصبانی می‌شود و گاه نیز عمیقاً برای او و آنچه در انتظار خانواده‌شان است نگران می‌شود.

جولیا تعطیلات تابستان امسال را با پدر و مادرش به جزیره‌ی اونست در شتلند رفته است. پدرِ برنامه‌نویس او قرار است فانوس دریایی جزیره را تنظیم کند تا به شکل خودکار عمل کند. این فرصت خیلی خوبی است تا مادر جولیا، که یک محقق زیست‌شناس است، کوسه‌ی گرینلندی نادری را شناسایی کند که به‌تازگی در آب‌های این منطقه دیده شده است. پیدا کردن کوسه‌ی گرینلندی برای مادر جولیا فقط یک پروژه‌ی تحقیقاتی نیست. او که مادر خود را به دلیل زوال عقل در جوانی از دست داده است، دلایلی شخصی برای پیدا کردن این کوسه دارد، و درست به همین دلایل و ناکامی در پیدا کردن کوسه و رد شدن درخواست بودجه‌ی تحقیقاتی‌اش، او را که به اختلال دوقطبی مبتلاست، پریشان و آشفته می‌کند.
تصاویر سیاه‌وسفید کتاب، که اغلب خواب‌های جولیا را توصیف می‌کنند، تکمیل‌کننده‌ی متن هستند. در قسمت‌هایی ‌که کلمات و عبارات قادر به بیان نگرانی، تنش و اندوه جولیا نیستند، تصاویر به‌شکلی مسحورکننده و دراماتیک آن‌ها را به تصویر می‌کشند.
کتاب «جولیا و کوسه» نوشته‌ی کایرن میلوود هار گریو هار و تصویرگری تام دی فراستن و ترجمه‌ی زهرا السادات عمرانی در قطع رحلی توسط انتشارات میلکان منتشر شده است.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر